This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 41.60 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Письмовий переказ тексту-розповіді за колективно складеним планом

Мета: Формувати вміння послідовно викладати зміст прочитаного у всіх його деталях. Збагачувати мовлення, розвивати пам’ять. Викликати в дітей бажання більше дізнатися про видатних людей України.

Обладнання і матеріали: портрет Т.Г Шевченка, таблиця – алгоритм написання переказу, текст переказу.

Хід уроку.

I. Організація класу до уроку.

II. Повідомлення теми і мети уроку. 

ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Бесіда

– Навколо вже господарює чарівниця-весна. Розбудила від зимового сну природу. Заспівали стоголосим хором дзвінкі струмочки. Вони сповістили що перенесли зимові свята.

– Про які свята сповістили струмочки?

– А соловейко витьохкує:

“Встала весна…

Чорну землю сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила…”

– Кому належать ці слова?

2. Вправа “Довідкове бюро”

Презентація груп домашнього завдання

“Біографи” – життєвий шлях поета;

“Мистецтвознавці” – Шевченко – художник;

“Ілюстратори” – ілюстрації до творів;

“Декламатори” – поезія про Шевченка.

З кожним роком ви повинні поглиблювати свої знання про життєвий та творчий шлях великого генія і пророка українського народу Т. Г. Шевченка.

3. Слухання тексту переказу .

– А тепер сядьте зручніше за парти і слухайте текст переказу.

Гірке дитинство.

Дорогі, найрідніші для дітей батько і мати . Тарас любив свою ніжну , ласкаву трудівницю – Маму . Вона часто хворіла і рано померла. Тарасові тоді було всього дев’ять років. Гірко плакав хлопчик. Але що можуть допомогти сльози?

Батько щодня на панщині, змарнів і скоро теж помер.

Тяжке життя настало для сиріт. Нікому приголубити, їсти зварити, сорочку випрати. Гірке дитинство було у народного поета Тараса Григоровича Шевченка.

(Д. Красицький)

4. Змістовий аналіз тексту.

– Про кого це оповідання?

– Що сказано про Тарасову маму?

– Що трапилося з батьком?

– Яке життя було у сироти?

5. Словникова робота, робота з орфограмами.

– Як ви розумієте слово панщина, змарнів?

– Яким словом можна замінити слово мати?
На дошці записані слова та словосполучення: трудівниця – мати, гірко плакав, щодня, змарнів, життя, нікому приголубити, гірке дитинство.

6. Структурний аналіз тексту.

– Який це тип тексту?

– З чого починається розповідь і чим закінчується?

7. Поділ тексту на частини. Добір заголовків

– Поділіть текст на три часини. Подумайте і доберіть заголовок до кожної з них.

План

1. Трудівниця – мати.

2. Панщина.

3. Гірке дитинство.

8. Переказ тексту учнями з орієнтацією на план. 

9. Повторне прослуховування тексту.

10. Самостійний запис тексту переказу.

Алгоритм написання переказу

1. Уважно прослухай текст.

2. З’ясуй, про що в ньому йдеться.

3. Послідовно виклади у зошиті зміст почутого за планом.

4. Уважно перечитай написане – чи не допущено помилки у змісті, чи наявний зв’язок між окремими частинами, побудові речень, у написанні слів.

– Пам’ятайте, що потрібно дотримуватись абзаців.

ІV. Підсумок уроку.

– Колективне з’ясування правопису окремих слів.

– Відповіді на можливі запитання дітей.

V. Д/з. Вивчити напам’ять вірш Т.Г. Шевченка на вибір.

Письмовий переказ тексту-розповіді за колективно складеним планом

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *