This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 41.60 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Розвиток зв’язного мовлення. «Складаємо казку». Інтонування речень за метою висловлювання

Мета: Закріпити знання учнів про речення. Вчити дітей складати казки, будувати речення, правильно інтонувати їх. Розвивати усне і писемне мовлення учнів, спостережливість, творчу уяву, фантазію. Виховувати любов до природи.

Обладнання і матеріали: в класі створена обстановка відповідно до осінньої пори – клас прикрашений осіннім листям.

Хід уроку.

І. Організація класу до уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

Листя з лип та беріз осипається,

За стебло верболозів чіпляється

Стали трави , стежки золотими

А тоненькі гілки та й безлистими.

(Я. Купала)

–  Яке почуття навіює цей вірш?
Прочитайте ще раз вірш.

– Чому дерева стали безлистими?

Гра “Відгадай з якого дерева листя?”

  • Якими словами можна їх описати?
  • І справді, весною і влітку зелене листя милувало наші очі, давало нам чисте повітря. Та прийшла чарівна осінь і перетворила яскраву зелень на золотисто-багряне різноколір’я. Безжальні вітри зірвали золотисте листя і кинули на землю. Що ж буде з ним? Чи завжди вони були такими? (Діти дають відповідь.)
  • Хоча впадуть листочки на землю, та й тут вони зроблять добру справу – стануть родючою землею.
  • Здається, на перший погляд, звичайне листя, але й воно приносить користь землі і заслуговує на увагу. То ж давайте станемо сьогодні на уроці казкарями та складемо казочку про осінній листочок, про його мандри.

III.  Робота над новим матеріалом.

  • З яких частин складається текст?
  • А якими словами починаються казки? (Був або були собі … , Давним – давно , колись, за широкими полями, за дрімучими лісами…)

IV. Складання казки.

  • Як ми розпочнемо нашу казку?

( На одному дереві жив-був листочок.) (жив-був собі листочок.)

  • На якому дереві він був?
  • Яку б назву ви дали цьому листочку?

( Золотистик, Барвик, Багрянець…)

(Звали його Золотистиком.)

  • Давайте повторимо ці речення, що ми склали.
  • Це буде зачин. А тепер будемо складати наступну частину.
  • Що стало причиною того, що зелений листочок змінився?
  • Звичайно, це осінь-чарівниця. Складемо про це речення.
  • Що сталося тоді?

(І листочок залишився на дереві зовсім самотній).

  • Як же йому самотньому?
  • Хто його міг розвеселити? (вітерець)
  • Куди міг занести вітерець листочок?
  • Кого він міг зустріти?

(Діти фантазують, складають казку)

V. Зачитування зразка казки.

– Послухайте казочку, яку склали ваші попередники.

VI. Складання і розповідь казки учнями.

VII. Заслухування індивідуальних версій казки.

Мандри осіннього листочка.

Жив був собі на дереві листочок. Він був послушним і дуже цікавим сином свого батька Клена. Звали його Чомусиком.   Ціле літо він був веселим і яскраво-зеленим .

Та непомітно підкралася чарівниця Осінь. Все навкруги перефарбувала у золотисто-багряні кольори. І Чомусик теж став золотистиком. Його брати – листочки поодинці, а то й парами почали залишати батька-клена. Лиш Чомусик залишився на дереві.

Сумно стало йому. Та довго сумувати не довелось. Надлетів його друг-вітерець і Чомусик , довго не думаючи, подався з ним у мандри.

В дорозі Чомусик зустрівся з журавлями , які сумно співали “кру-кру”. Листочок запитав їх:

  • Чому так сумно співаєте, адже так цікаво і весело мандрувати? Візьміть мене з собою.
  • Весело Чомусику, коли мандруєш по рідному краю. А ми летимо на чужину – відповіли журавлики. Дуже сумно нам покидати Батьківщину.
  • Так навіщо ж ви покидаєте рідну землю? – щиро здивувався листочок.
  • Голод та холод гонить нас від рідної матінки-землі.
  • А матінці-землі холод не страшний? – запитав Чомусик. Хто ж її зігріє?
  • А хіба ти не знаєш, хто її зігріватиме? – здивувалися журавлики. – Щороку її встеляють твої брати-листочки.
  • То куди ж я лечу? – замислився Чомусик.
  • На кого залишаю рідну матінку?

Листочок на мить застиг у повітрі, а потім легко , у повільному танці опустився на землю і щільно притулився до неї.

Журавлики в небі покружляли, прощаючись з Чомусиком. В сумному журавлиному “кру” листочкові чулося:” Бережи її братику для нас до весни. Прощавай , Чомусику”. 

VIII. Підсумок уроку. 

IX. Д/3 Оформити складені казки у книжечки-саморобки.

Розвиток зв’язного мовлення. «Складаємо казку». Інтонування речень за метою висловлювання

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *