This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 41.60 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Усний переказ тексту-розповіді за колективно складеним планом

Мета: Виробляти в учнів вміння послідовно передавати зміст зв’язного тексту . Розвивати пам’ять учнів,  монологічне мовлення, вміння послідовно висловлювати свою думку. Виховувати в дітей почуття товариськості, готовність прийти на допомогу людині.

Обладнання і матеріали: сюжетні малюнки.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Вступна бесіда.

– Наступила зима. Це для вас найцікавіша пора. Адже до ваших послуг веселі ковзанки, зимові розваги. А попереду довгі зимові канікули, які принесуть вам відпочинок і розваги. Але незавжди і не всі розваги бувають безпечними, особливо взимку.

2. Розгляд ілюстрації.

(Хлопчик допомагає перейти вулицю під час ожеледі; діти катаються біля ополонки).

  • Чи свідчать про це малюнки, які ви бачите?
  • Як би ви поступили у такому випадку?
  • До якого висновку ви прийшли?
  • Про що необхідно завжди вам пам’ятати? (обережність).
  • І справді, щоб не трапилась біда, необхідно завжди бути розсудливим і обережним.
  • Діяльність – розминка “Ситуація”.
  • Ви ідете вулицею і побачили дівчинку, що виїхала санчатами на проїжджу частину вулиці. Встановити причини цього випадку, а також  розвинути ситуацію далі, щоб показати її наслідки.

ІV. Робота над новим матеріалом

1. Ознайомлення з текстом переказу.

– Послухайте текст ” Біда”.

Біда

Настали перші приморозки. Річка вкривалася кригою. Під час зимових канікул двоє хлопчиків пішли ковзатися. Спочатку вони ковзалися біля берега, а потім на середині річки. Крига раптом проламалася. Хлопчики опинилися у воді. Вони почали кликати на допомогу.

Їх крики почули люди. Дітей витягли і відвезли до лікарні. Відтоді вони добре запам’ятали, що на кризі треба бути обережним.

2. Змістовий аналіз тексту.

  • Про яку пору року йде мова?
  • Що розповідається про річку?
  • Куди пішли хлопчики ?
  • Що сталося з кригою?
  • Де опинилися хлопчики?
  • Хто почув крики дітей ?
  • Куди їх відвезли ?
  • Що зрозуміли діти ?

3. Структурний аналіз тексту.

  • У цьому тексті про щось розповідається чи описується?
  • Які слова допомагають визначити, що це розповідь?
  • Назвіть зачин і кінцівку тексту.

Фізкультхвилинка. 

4. Повторне читання тексту. Поділ тексту на частини.

  • На скільки частин можна розділити розповідь?
  • Які заголовки можна дібрати до цих частин?

План.

  1. Перші приморозки.
  2. Зимові канікули.
  3. Пригода на річці.
  4. Дітей врятовано.

5. Прослуховування тексту переказу.

Усний переказ за допомогою опорних слів і плану.

Опорні слова: крига, ковзатися, середина річки, крига проламалася, крики, люди, лікарня.

6. Переказ тексту учнями з орієнтацією на план від першої особи.

– А зараз попробуйте переказати цей текст від свого імені.

7. Складання тексту за аналогією «Чим небезпечне катання біля проїжджої частини вулиці». Робота в парах.

V. Підсумок уроку.

– Сподіваюся, що сьогоднішній урок нагадав вам ще раз, що завжди і у всьому найголовніше уважність і обережність.

VІ. Д/з. Скласти розповідь “Як поводитися взимку на річці чи ставку?”.

Усний переказ тексту-розповіді за колективно складеним планом

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *